miércoles, 2 de abril de 2014

Use and integration of learning platforms in universities.



                                 Rangel Perez Irama

Use and integration of learning platforms in universities.
ABSTRACT

The importance of technologies in all aspects of modern life, and in education in particular, is indisputable. The knowledge and accessibility offered by these resources are breaking down time-space barriers, and e-learning or virtual learning are now tools of knowledge management. At university, e-learning continues to expand, and many now have their own virtual courses and campuses.. The aim of this study is to analyse these platforms of educational knowledge management, specifying their virtual qualities and limitations .The experimental implementation of virtual learning platforms among student groups at universities in Venezuela allows us to extract information about the opportunities offered by these new e-learning resources.

The actual sample of this study consists of 967 students from the Universities of Barquisimeto, Caracas, Trujillo and Maracay.

The sample of teachers, are about 941 of them the same cities.  

 Concludes that the satisfaction with the various resources contained in digital platforms depends on the educational use of its equipment.
   
Teachers and students generally agree in identifying main changes brought about by the use of their platforms in the following subjects: communication between teacher-student, student participation, self-employment, and to a lesser extent, are also manifested changes in academic performance.


Keywords

    Virtual learning platforms, e-learning, didactic use of ICT, University, virtualization, students, teachers, academic, technologies, educational.

   Uso e integración de plataformas de teleformación en universidades.

    La importancia de las tecnologías en todos los aspectos de la vida moderna, y en la educación, en particular, es indiscutible. El conocimiento y la accesibilidad que ofrecen estos recursos se están rompiendo las barreras del tiempo y del espacio, y el e-learning o aprendizaje virtual son ahora las herramientas de gestión del conocimiento. En la universidad, e-learning sigue creciendo, y muchos ahora tienen sus propios cursos y campus virtuales. El objetivo de este estudio es analizar estas plataformas de gestión del conocimiento educativo, especificando sus cualidades virtuales y limitaciones. La aplicación experimental de la enseñanza en plataformas virtual entre los grupos de estudiantes en las universidades de Venezuela nos permite extraer información sobre las oportunidades que ofrecen estos nuevos recursos de aprendizaje electrónico.

 La muestra real de la presente investigación está constituida por 967 estudiantes de algunas Universidades de Barquisimeto, Caracas, Trujillo and Maracay.

 La muestra de los profesores, son de  unos 941 en las mismas ciudades.

    Se concluye, que la satisfacción respecto a los diferentes recursos digitales contenidos en las plataformas depende del uso didáctico que de ella se haga.
   
    Profesores y estudiantes, en general, coinciden en identificar como principales cambios producidos por el uso de plataformas en sus asignaturas los siguientes: la comunicación entre profesor-alumno, la participación de los estudiantes, el trabajo autónomo, y en menor grado, se manifiestan también cambios en el rendimiento académico.
   
    Palabras Claves.
    Las plataformas virtuales de aprendizaje, e-learning, el uso didáctico de las TIC, la Universidad, la virtualización, estudiantes, profesores, académicos, tecnologías.


No hay comentarios:

Publicar un comentario